Informacje prasowe

Grupa Interia coraz bliżej Wirtualnej Polski

Poniedziałek, 21 sierpnia (09:47)

Jak wynika z badania Gemius/PBI za lipiec 2017, Grupa Interia.pl umocniła swoją pozycję w gronie liderów polskiego internetu, po raz kolejny niwelując dystans do Wirtualnej Polski i Onetu.

Zdjęcie

Interia.pl /INTERIA.PL
Interia.pl
/INTERIA.PL

W ciągu ostatniego roku Grupa Interia zbliżyła się do Grupy Wirtualna Polska o 1,06 mln RU (różnica w zasiągach Grupy Interia.pl i Grupy Wirtualna Polska w lipcu 2016 wynosiła 3,28 mln RU, a w lipcu 2017 już tylko 2,22 mln RU). Podobnie przedstawia się dystans Grupy Interia do Grupy Onet-RASP - w lipcu 2016 różnica wynosiła 3,4 mln RU, a obecnie jest ona na poziomie 2,4 mln RU. W ciągu ostatniego roku Grupa Interia przybliżyła się do Grupy Onet-RASP o 1,04 mln RU.

Na platformie mobile w lipcu 2017 domena interia.pl wyprzedziła domenę wp.pl (obecnie przewaga Interia.pl wynosi 332 tys. RU).

Zdjęcie

Interia.pl Mobile /INTERIA.PL
Interia.pl Mobile
/INTERIA.PL

W domenach na przestrzeni ostatniego roku na platformie total domena interia.pl zmniejszyła swój dystans do wp.pl z 3 mln RU do 542 tys. RU.

W lipcu Strona Głowna www.interia.pl zanotowała największy wzrost w porównaniu do czerwca 2017. Na platformie mobile wzrost strony głównej był na poziomie 9,3%.

- Przez ostatnie dwa-trzy lata wykonaliśmy ogromną robotę na poziomie technologicznym: "przepisaliśmy" cały portal z poprzedniej technologii - gdzie oddzielnie były strony mobilne i desktopowe - na nowoczesną platformę. Ta platforma pozwoliła nam efektywniej pracować, bo obsługujemy teraz tylko jeden system, ale też wpłynęła na to, w jaki sposób nasze treści możemy dostarczać użytkownikom. Przemyśleliśmy poszczególne rozwiązania dużo lepiej pod kątem korzystania z nich na komputerach, smartfonach i tabletach. Z drugiej strony, przy tworzeniu i selekcji treści bardziej wsłuchaliśmy się w to, czego oczekują nasi użytkownicy - tak Artur Potocki, prezes Grupy Interia.pl, tłumaczył wzrosty zasięgów stron i aplikacji Interii w opublikowanym kilka dni temu wywiadzie dla Wirtualnych Mediów. - Ważnym źródłem naszych sukcesów jest zaangażowany i fachowy zespół - niejednokrotnie musi się mierzyć z wyzwaniami, do których konkurencja angażuje znacznie większe zasoby. 

Według badania Gemius/PBI w lipcu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 17,7 mln realnych użytkowników i 1,2 mld odsłon, a sam portal Interia - 13,2 mln użytkowników i 719 mln odsłon.